Aktualności

Straciły blisko 3 tysiące złotych, bo uwierzyły oszustowi

Jedną z metod stosowaną przez przestępców jest próba uzyskania kodu BLIK. Tym razem ofiarą oszusta padły dwie kobiety, które łącznie straciły blisko 3 tysiące złotych. Kobiety sądziły, że pomagają koleżance, która podczas zakupów napotkała się na trudność z płatnością swoją kartą. Szczecineccy mundurowi apelują o rozwagę podczas dokonywania wszelkich transakcji on-line.

Do policjantów ze Szczecinka, zgłosiła się 39-latka, informując, że na jej konto w mediach społecznościowych ktoś się włamał. Oszust pokonując zabezpieczenia rozesłał wiadomości z prośbą o przesłanie kodu BLIK na dokonanie transakcji płatniczych w sklepie. W wyniku nieuczciwego działania przestępców na przesłaną prośbę odpowiedziały dwie koleżanki zgłaszającej, które łącznie straciły blisko 3 tysiące złotych.

Ostrzegamy! Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o przelanie pieniędzy. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom!

Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy:

  • weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę. Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy,

  • nie kierujmy się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem,

  • pamiętajmy również o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne,

  • dodatkową ochroną naszego konta może być dwuskładnikowe uwierzytelnienie. Wybierając pytania bezpieczeństwa wybierzmy hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko my znamy odpowiedź. Pamiętajmy również o tym, aby nigdy nie zapisywać hasła w przeglądarce internetowej.

asp. szt. Anna Matys
Oficer prasowy
KPP w Szczecinku

Powrót na górę strony